Przygotowanie pliku do druku cyfrowego
Przygotowanie plików do druku cyfrowego
Odpowiednie przygotowanie pliku do druku jest kluczowe dla uzyskania zadowalającego efektu końcowego.
1. Format pliku
Plik powinien być zapisany najlepiej w formacie PDF, ale akceptujemy AI, EPS. W przypadku druku na podłożach białych dopuszczamy formaty rastrowe JPEG i TIFF w rozdzielczości co najmniej 300 dpi.
2. Nazwy plików
- Każdą etykietę zapisz w oddzielnym pliku.
- Pliki nazywaj jasno, tak aby kierowały do konkretnych pozycji w zamówieniu.
- Uwzględnij rozmiar etykiety w nazwie.
Pamiętaj! Teksty białe drukowane na kolorowych tłach, będą po wydruku nieco wyszczuplone. Na tłach w pełnym CMYK-u zalecamy stosowanie grubszych krojów lub nieznaczne pogrubienie białych tekstów.
3. Rozmiar etykiety, marginesy i spady
- Rozmiar strony w pliku = rozmiar brutto, czyli wielkość etykiety + spady
- Spady minimum 1,5 mm Istotne elementy projektu odsunięte od linii cięcia co najmniej o 1,5 mm
- Projekt przygotowany w skali 1:1 i wycentrowany w pliku
- Znaczniki cięcia koniecznie poza obszarem netto
- Prosimy nie dodawać do projektów kostek kolorystycznych i paserów drukarskich
- W przypadku etykiet o kształtach niestandardowych wymagane umieszczenie obrysu wykrojnika w projekcie lub dosłanie go w osobnym pliku
- Rysunek wykrojnika pozostawiony w pliku koniecznie oznaczony kolorem spotowym o nazwie WYKROJNIK z włączoną opcją overprint
- Maksymalne pole zadruku w naszym druku cyfrowym: 320 x 1000 mm
- Maksymalny rozmiar etykiety wycinanej rotacyjnie: 310 x 600 mm
4. Teksty i kody
- Wszystkie teksty zamień na krzywe.
- Kody kreskowe i QR w załącz w formie wektorowej.
- Małe teksty i kody najczytelniejsze będą w jednym kolorze, np. 100% black.
5. Ustawienia kolorów
- Pliki przygotuj w przestrzeni barwnej CMYK.
- Cyfrowo drukujemy z 4 kolorów podstawowych CMYK + opcjonalnie cyfrowy BIAŁY.
- Cyfrowy kolor biały oznacz kolorem spotowym o nazwie „White”.
- Kolory CMYK są półtransparentne, w druku na podłożach kolorowych i przezroczystych należy rozważyć ich podbicie cyfrowym kolorem białym.
- Uwaga! Wszystkie kolory PANTONE pozostawione w projekcie zostaną w druku cyfrowym automatycznie przekonwertowane na CMYK, w przypadku kolorów metalicznych i neonowych taka konwersja może dać niepożądane rezultaty, np. utratę części grafiki.
- Wszystkie elementy drukowane poza CMYK należy oznaczyć w projekcie kolorami spotowymi (widocznymi jako dodatkowe separacje), dotyczy to np. cyfrowego białego
- Kolory CMYK są półtransparentne, w druku na podłożach kolorowych i przezroczystych należy rozważyć ich podbicie kolorem białym.
- Na folii srebrnej i transparentnej kolor biały jest nieosiągalny z CMYK.
- Cyfrowy kolor biały uzyskamy tylko dodając go jako kolor spotowy o nazwie White